RSS

Polski Piątek

14 Oct

Here’s the deal, every Friday from here on & out (until I forget or get bored of it, at least) I will be writing my posts in Polish. I wouldn’t worry about missing out on much, I won’t do any best of reviews in Polish. So enjoy my sad pathetic attempts to stagger through the Polish language (at least I am writing and not speaking).

No to, pierwszo trzeba spytać, dlaczego własnie po Polsku piszę? Czemu w piatki? Na tym wlasnie rzecz polega, że brzmi milo, Polski Piatek, niemal poetycki. Ważniejsze że muszę czwiczyć. Studjujem na Humber College. Biorę kurs tłumaczenia, i żeby być poświadczona jako tżumacz muszę zdać egzamin w styczniu. Na egzaminie będą sprawdzać moją umiejętności, ale  nie tylko po angielsku, a także po polsku. Na egzaminie potrzeba mieć przynajmniej ocene 75 procent.

Tego czego nie widać jest że ponad połowe tej treści sprawdzałam w słowniku. Z rozmową nie mam trudności, tylko mam trudność ze słownictwem. Nie które słowa zapominam albo nie znam. W swobodnej konwersacji to tak sobie, jakoś radzem. Ale jak mam pracować jako tlumacz, jak mam zdać ten egzamin, to nie da się żeby zapominać słów albo żeby zastąpić innymi słowami. Jak tak zrobiem to raz że nie zdam egzaminu i nie będę poświadczona, ale też będzie trudno pracować jako tłumacz.

Oh dear God. I double-checked it. This was an insanely dumb idea.

Instead enjoy this better version of PolGlish

 
Leave a comment

Posted by on October 14, 2011 in Polski Piątek, Uncategorized

 

Leave a Reply

 
